Individuele talentontwikkeling
Ik bied een cursus Talentontwikkeling aan, die aansluit op de leer- en ontwikkelbehoefte van uw kind wanneer er mogelijk sprake is van hoogbegaafdheid.
Ik ontwikkel een op maat gemaakt programma voor uw kind met als doel het motiveren, uitdagen, activeren en enthousiasmeren van uw kind. Mijn visie is dat het bijna altijd het beste is om een kind op school te houden, omdat het een winst is om te leren omgaan met de wereld zoals deze is. Wel is het belangrijk de intense leerhonger en het creatief (denk)vermogen van een getalenteerd kind te erkennen en hierin tegemoet te komen.
Ik bied geen standaard verrijkingsprogramma, maar een op maat gemaakt zelf ontwikkelde cursus, die uw kind biedt wat hij/zij nodig heeft om op te bloeien. Ik haal alles uit de kast om een kind met groot potentieel uit te dagen en weer gemotiveerd en enthousiast te laten zijn.
Hoe ziet de cursus er precies uit?
De cursus begint altijd met een gesprek met de ouder(s)/verzorger(s). In ongeveer anderhalf uur tijd bespreken we waarin uw kind vastloopt of uitdaging nodig heeft. Alles wat u van belang lijkt kunt u inbrengen en ik stel vragen om een beter beeld van uw kind en zijn/haar leerbehoeften te krijgen. Binnen een week krijgt u van mij een voorstel opgestuurd waarin ik een beschrijving geef van de opzet van de cursus. Ik werk niet met doelen, maar vanuit procesontwikkeling. Dit betekent dat ik niet van te voren afspreek wat we gaan behalen, maar dat ik ruimte bied voor uw kind om weer in contact te komen met zijn oorspronkelijke talenten en intrinsieke motivatie, waardoor er een beweging uit hem/haarzelf komt om te gaan leren en creëren.
Iedere week zie ik uw kind minimaal één uur, op school, bij u thuis of in het Infinite Creations atelier. Hier maken we samen een afspraak over. In deze tijd ga ik samen met uw kind op zoek door middel van gesprekken, creëren en spelenderwijs leren, naar zijn/haar oorspronkelijke talenten en intrinsieke motivatie.
Achtergrondinformatie
Zestien jaar was ik toen ik bleef zitten in de vierde van het gymnasium. Tot die tijd was het me gelukt het kind te zijn die de omgeving van me verwachtte dat ik was. Maar vanaf mijn vijftiende begon ik af te haken, omdat het hele onderwijssysteem niet aansloot op mijn leerbehoefte. Ik was chronisch verveeld en kon niet meekomen met de ontzettend saaie, rechtlijnige manier van lesgeven op het gymnasium. Mijn leven lang heb ik geprobeerd mij aan te passen aan mijn omgeving, maar de jas die ik aan probeerde te doen paste ik niet. Hij was te krap en stond me niet. Nu heb ik ontdekt hoe ik wél leer, en dat ik heel graag nieuwe dingen leer, maar wel vaak op mijn eigen manier. Intrinsieke motivatie is daarbij van groot belang. Ik moet zelf iets willen leren, dan gaat het razendsnel en met veel plezier.